Elvárásoknak megfelelni vagy azt adni akik vagyunk? Egy karrier coaching ülés részletei.

Frissítve: jan 27

Egy izgalmas karrier coaching részletet szeretnék megosztani veletek, amelyben megjelenik az önazonosság, mint fő téma. Vajon mennyire határozza meg a sikerességünket, ha ismerjük azokat az értéket, amelyek mozgatnak bennünket?


Leíró és párbeszédet tartalmazó részlet következik a kliensem hozzájárulásával.

A közös munka témája pályamódosítás, saját lábra állás, kreatív együttgondolkodás.


Ügyfelemet nevezzük Timinek, aki a szabályokkal és kötöttségekkel teli bankszektorból váltott tavaly ősszel. Vett egy nagy levegőt, összeszedte bátorságát, lépett egy nagyot, majd fellélegezve aztán úgy döntött, hogy 2 lépcsőben végrehajtva, abból szeretne megélni, amit igazán szeret, ez pedig a festés, alkotás. Úgy szeretne reggelente felkelni, hogy várja a napot.

Célja, hogy a művészete által megszínesítse mások életét.


Kliensem fest mindenről, fest bárkinek, amire igény van. Készít portrét, egyedi hűtőmágneseket, könyvjelzőket, de jelenleg egy szépségszalonban fő tevékenységként elsősorban gyönyörűen festett és díszített körmöket, mint személyre szóló alkotásokat készít.

Emellett mozgó manikűr üzletével kisgyermekes anyukákhoz megy házhoz, ezzel segítve őket, hogy pici gyermekkel otthon is ápolt kezekre nézhessenek és ezen kívül van még néhány dolog, amivel szintén foglalkozik. És mindemellett 3 gyermekes édesanya. Ezt még olvasni is rengeteg.


Timi kérésére a magabiztossága erősítésén kezdtünk el dolgozni, hiszen pályamódosításnál, saját vállalkozás indításánál sokszor elbizonytalanodhatunk, rengeteg a hullámvölgy, ami lehúz. Ezért rögtön az erősségei feltárásával és tudatosításával kezdtük a folyamatot, mint egy azonnali vitamin infúzió, hogy az átmeneti hullámvölgyekben, mint a zsebében lapuló kincsekhez, legyen mihez nyúlni.


Tegnap arról kérdeztem, hogy milyen az ő stílusa, milyenek az ő festményei.


Timi: Hát igen, az a helyzet, hogy még nem tudom, nincs még kialakult stílusom, nekem mindig kell valami sorvezető, hogy elinduljak.
Én: Timi, nem lehet, hogy a sorvezető ott van benned, csak elő kell csalogatni?
Timi: Aha ... akkor legközelebb foglalkoznánk inkább ezzel?

Sokszor azt tartjuk szem előtt, hogy mire van igényük másoknak és ehhez próbálunk alkalmazkodni. Sokszor így lehetünk ezzel az élet más területein is.

Ezzel azt kockáztatjuk, hogy mások szemében felismerhetetlenné válunk, ami zavaró és bizonytalanságot kelthet, hiszen a másik nem tudja, hogy mire számíthat tőlünk, mik az erősségeink, mi kik vagyunk. Egy folyton változó maszk, ami meggátol minket abban, hogy megmutassuk, mi van alatta, félve attól, hogy az biztosan nem fog tetszeni, nem lesz rá igény.

Reális-e az a törekvés, hogy tetszek mindenkinek, a termékem vagy szolgáltatásom kelljen mindenkinek? Mit gondolsz?


És most térjünk vissza az eredeti témára. Mi van, ha megfordítjuk a dolgot? És elkezdünk befelé haladni és azon dolgozni, hogy megtudjuk minél részletesebben, hogy milyenek vagyunk? Mik a fontos és alapvető értékeink? Miben hiszünk? Mit tudunk, mit szeretnék adni másoknak a termékeink vagy szolgáltatásaink által? Mit is jelent nekünk festeni vagy más tevékenységet végezni?

Ha ezeket megtaláljuk, mindig lesz mihez visszanyúlni, még akkor is, ha éppen hullámvölgyben vagyunk a motivációnkat és a lelkesedésünket illetően. Ha tisztában vagyunk azzal, hogy kik is vagyunk és is mit szeretnénk mi adni a világnak, megtaláljuk a belső motivációnk mozgatórugóját, az iránytűnket, az energiát, amibe ha belekapaszkodunk, visz előre.


Ha mindenkihez szeretnénk kapcsolódni, igazán senkihez sem tudunk, csak felszínesen. Helyette, ha a kérdéseink mélyére megyünk és megválaszoljuk őket, közelebb kerülünk önmagunkhoz és akármilyen furcsa, ezáltal másokhoz is.


Érdemes-e kutatni, hogy mire lehet másoknak szükségük, vagy inkább bátran azt tökéletesítsük, amit mi tudunk adni és ezzel eljutunk azokhoz, akiknek ránk van szükségük?


Neked mi a véleményed?


Másik fontos téma, hogy miért kockázatos sok dologgal foglalkozni egyszerre? Több dolgot folyton fejleszteni, tökéletesíteni, megtalálni és eljuttatni a célcsoportunkhoz iszonyú nagy és folyamatos munka, ami azt eredményezheti, hogy ’szétaprózódunk’ és igazából semmivel sem haladunk úgy, ahogyan szeretnénk.


Timinek hosszú távú célja, hogy alkosson, festményeket készítsen és ebből éljen meg, viszont addig rövid távon úgynevezett köztes cél a biztos alap megteremtése, hogy ápolt kezeket varázsoljon, amely a megélhetést biztosítja. Ehhez elengedhetetlen a tervezés és a priorizálás.


Ismeritek a 80/20-as szabályt? Más néven ez a Pareto elv.

Ez pedig nem más, mint hogy arra a 20%-ra fókuszáljunk ami, a bevételeink 80%-át hozza vagy amitől eredményt várunk.


Erről megosztok veletek egy cikket is, hogy hogyan vélekedett Steve Jobs az innovációról és a fókuszálásról:

https://karrierplusz.jobline.hu/allaskeresok/20180301_Steve_Jobs_szerint_ezekben_a_helyzetekben


Ha van ismerősöd, aki eszedbe jutott a bejegyzés kapcsán, megköszönöm, ha megosztod, hátha segít neki.

​© 2020 by Psziché Coaching

This site was designed with the
.com
website builder. Create your website today.
Start Now